V tomto module gadget sa vyskytla chyba

24. 12. 2014

Wim Hof: ľadový muž (Kurz 1.-4. týždeň)

Wim Hof je držiteľ okolo 20tich svetových rekordov a prezývku ľadový muž dostal vďaka jeho otužilosti. Natrafila som naňho už pred niekoľkými rokmi v bulvári, no zapamätala som si len fakt, že vyliezol na Kilimandžáro v trenkách a skoro aj na Mont Everest (zranil si nohu). Meno som si nepamätala, len ilustračný obrázok, preto som ho neskôr vedela identifikovať.

Je mnoho otužilcov, no neviem či by boli alebo neboli schopní toho čo Hof. Tak isto je veľa metód ako sa otužiť (čo som tiež kedysi skúsila), no Hof má patent na špeciálnu metódu, ktorú skromne nazval Metoda Wima Hofa (Wim Hof Method). Na internete môžete nájsť jeho 10 fázový kurz pre aktiváciu prístupu k autonómnemu nervovému systému a imunite mysľou (mysľou ovládaná teplota tela a imunita). Jeho metóda je špeciálna rôznymi významnými detailmi, na ktoré prichádzal desiatky rokov a výsledky má potvrdené vedeckými štúdiami.

Čo mi kurz priniesol

Pred štyrmi týždňami som začala s týmto kurzom, lebo mi bývala príliš veľká zima a chcela som sa otužiť. Praktizovanie mi zatiaľ prináša prijemné skúsenosti a hlavne mi otvorili dvere k lepšiemu spoznaniu môjho tela. Zistila som, že mám zníženú aktivitu štítnej žľazy a preto mi bola taká zima a mala poväčšine depresiu alebo apatiu.

V druhom týždni som zažila výrazné zlepšenie v odolnosti voči zime a mala až príliš dobrú náladu. Tento pocit o pár dní vyprchal (ako som bola zvyknutá), no neskôr som si uvedomila, že to bolo vďaka morským riasam, ktoré som si tie dni dala. Toto podporilo teóriu o štítnej žľaze, pretože riasy obsahujú veľké dávky jódu. Odvtedy každý deň, ráno a večer, zjem trošku rias a moja termoregulácia a nálada sú odvtedy veľmi stabilné. Teraz si musím zvykať, že sa cítim stále v pohode. (Tento problém mám pravdepodobne od začiatku puberty.)

Tiež som si všimla, že mi bývala väčšia zima keď som zjedla niečo s rafinovaným či inak modifikovaným cukrom, preto som sa mu vyhýbala. Keď som čítala o štítnej žľaze, bola tam tiež informácia, že štítna nemá rada cukor, čím sa zhoršuje imunita - čo je tiež dôležitá rola štítnej žľazy. I keď moja imunita je výborná, cukor očividné štítnej neprospieva, pretože aj keď jem riasy, po konzumácii cukru cítim jemnú zmenu k horšiemu. (Tento problém som si na vyššej úrovni zvolila, aby ma viedol životom. Cukor pre mňa nie je prospešný v aktivácii môjho potenciálu - v hľadaní Pravého-Ja, no má pre mňa aj prospešný účel, a to je utlmenie; čo s mojimi súčasnými presvedčeniami je občas potrebné.)

Hof tiež odporúča dobrú stravu (čo je dobrá strava je na vás). Toľko zo strany jedla... teraz o metóde...

Metóda a moje skúsenosti 

Prvý týždeň

V prvom týždni sa precvičujú a zobúdzajú mikrosvaly v cievach.
Ako prvé je dychové cvičenie, potom cvičenie a nakoniec sprcha.
1. Dýchanie - hlboké nádychy a uvoľnené výdychy (30-40 krát) a po poslednom výdychu zadržať dych (čiže nedýchať s prázdnymi pľúcami). Stopovať si. Následne sa nadýchnuť a chvíľku podržať. Znovu pokračovať v prekysličovaní organizmu a zadržať dych. Opakovať celkovo 4 krát.
Môžete cítiť rôzne brnenie až pichanie ako sa okysličuje telo. Je to dobra detoxikácia na bunkovej úrovni a aj energetická očista. Dôležité je mať uvoľnené telo, aby sa okysličila každá časť a pri zadržaní dychu nemyslieť, ale vnímať ho - potom je aj dlhšie zadržanie dychu.
2. Cvičenie - ponaťahujte si svaly (stehná, brucho, chrbát) a vždy keď budete cítiť ťah vo svale, zhlboka sa nadýchnite, zadržte na pár sekúnd, sústreďte sa na sval a potom vydýchnite - toto vyplavuje toxíny zo stuhnutých svalov a naťahovanie je efektívnejšie.
Potom si ľahnete, zdvihnete nohy a robte nožničky s desať-sekundovými zadržaniami dychu. Posilňuje sa tým jadro tela, pre lepšiu produkciu tepla.
3. Sprcha - následne si dáte teplú sprchu a ukončíte ju 30timi sekundami s maximálne studenou vodou. Nezabudnite osprchovať aj nohy, ruky a hlavu, aby sa všetko otužovalo rovnomerne. Snažte sa zostať v klude a uvoľnení.

Druhý týždeň

1. Dýchanie - V druhom týždni robíte to isté, ale po poslednom (štvrtom) okysličení robíte kliky s prázdnymi pľúcami. Pred cvičením si spravte kliky s dýchaním, aby ste si potom mohli porovnať koľko ste spravili bez dýchania.
Ja robím kliky na kolenách a vychádzajúci počet som mala 28. Hneď prvý krát som spravila 27 bez dýchania a išlo to omnoho ľahšie a rýchlejšie. Ďalšie dni sa číslo zvyšuje a čas za ktorý kliky spravíte sa skracuje. Napríklad druhý deň som spravila 30 klikov za minútu a posledný 38 za 56 sekúnd. Prvé dva dni som cítila preťažené svaly, ale rýchlo sa vyliečili a vždy som mala lepší výsledok.
Po klikoch si na chvíľu ľahnete a prečitujete telo.
2. Cvičenie - znovu si rovnakým spôsobom naťahujete svaly a namiesto nožničiek spraviť poličku (1 minútu).
3. Sprcha - začnete s 30 sekundami studenej sprchy, potom teplá ako dlho chcete a skončíte s 30 studenými sekundami.

Tretí týždeň

1. Dýchanie - znovu to isté, no kliky robíte až po 5tom okysličovaní.
2. Cvičenie - v tomto týždni nie je. Je "len" meditácia so sústredením sa na 3. oko. Môže byť akokoľvek dlhá (5, 10, 15 minút...)
3. Sprcha - pred vstupom do sprchy si vizualizujete a preciťujete teplo v tele. To je tréning mysle. Začnete minútou so studenou sprchou, potom teplá a ukončíte minútou studenou.

Štvrtý týždeň (začínam)

1. Dýchanie - znovu 4 kola dýchania a po 4tom dýchaní kliky. Ak chcete potom pokračovať v opakovanom okysličovaní a zadržiavaní dychu, tak kludne môžete.
2. Cvičenie - tento týždeň je namáhavejší a možno si ho predlžím. Uvidím podľa pocitu, lebo tiež chcem popri tom ešte trochu zlepšiť stravu a podporiť detox (ako som robila aj týždne pre tým). A taktiež je to príprava na ďalšiu náročnú fázu.
Znovu naťahujete telo: naťahovanie stehien, brucha, chrbta. Potom robíte sviečku a stojku na hlave (ideálne bez podpory steny aby sa dobre prekrvovalo a posilňovalo telo). Následne naťahovanie nôh - šnúra. Jogová poloha havran a polička (nohy na zemi a jedna ruka hore).
3. Sprcha - ako minulý týždeň; minúta studenej sprchy pred a po. A vybrať si jeden deň na výzvu 10 minútovej studenej sprchy (ja si spravím kúpeľ, lebo nechcem míňať toľko vody).

Zatiaľ sa mi kurz veľmi páči a cítim pozitívne zmeny. Mám lepšiu náladu, som stabilnejšia a mám viac energie. Pri dýchaní mi vždy začne silno zvoniť v ušiach a keď prevediem dýchanie dobre, tak sa cítim akoby som levitovala; akoby moje telo nemalo žiadnu váhu a pohybujem sa ako vo sne. Tiež sa mi páči predstava ležania v snehu len v plavkách, bez toho aby mi bola zima :). Preto chcem pokračovať, kým budem toho schopná a keď pokročím, podelím sa s inštrukciami na ďalšie týždne.

Ak sa rozhodnete to skúsiť, budem rada ak sa podelíte o svoje zážitky a skúsenosti. Môžete verejne do komentárov, alebo mi napíšte email (tak isto ak vám bude niečo nejasné z môjho opisu). Tiež sa môžete pridať do skupiny na facebooku, kde sa komunikuje anglicky.

(skoro ľadová královná) Ivet

4 komentáre:

  1. Zdravím našiel by som niekde kompletnú metodu Wim Hofa?...rad by som to vyskúšal

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. celkom lahko sa to googli
      http://www.wimhofmethod.com/

      Odstrániť
    2. a tak isto su veci aj na youtube od Wim Hofa ale aj inych co to absolvuju a zdielaju "ako to robia"

      Odstrániť
  2. Ahoj, zaujimalo by ma ci si dokoncila kurz t.j. 10 tyzdnov. Rad by som vedel, co ti to dalo. Dik

    OdpovedaťOdstrániť